2008

Monographien

Fuchs, K.J.; Siller, H.-St.; Vásárhelyi, É. (2008). Informatics with CASIO CP 300+ – Part II: Functional Modeling. CASIO Europe GmbH, Norderstedt, März 2008 (inkl. ungarische Übersetzung).

Siller, H.-St. (2008). Computerunterstützter Analysisunterricht. Verlag Dr. Müller (VDM), Saarbrücken, April 2008

Siller, H.-St. (2008). Modellbilden – eine zentrale Leitidee der Mathematik. Band 2, Schriften zur Didaktik der Mathematik und Informatik an der Universität Salzburg, Shaker Verlag: Aachen, Juni 2008.

 

BEITRÄGE IN REFERIERTEN FACHZEITSCHRIFTEN

Referee-Prozess

Siller, H.-St. (2008). Real-life-problems in Mathematics education – Modeling as a helpful pivotal idea. In: Revista de la escuela de ciencias de la educion, AÑO 4 N°3, 2008 (ISSN N° 1851- 6297), S. 99-109.

 

BEITRÄGE IN REFERIERTEN BÜCHERN/SAMMELWERKEN

Referee-Prozess

Siller, H.-St. (2008). Two Subjects Sharing One Concept – Functions as Structuring Principles in Mathematics and Informatics Education. In Syslo, M.; Mittermeier, R. (Hrsg.): Conference Proceedings ISSEP, Torun, 2008, S. 97-109.

Siller, H.-St. (2008). Functional Modeling – a Creative Way in Modeling. In Velikova, E.; Andzans, A. (Hrsg.): Promoting Creativity For All Students in Mathematics Education – Proceedings of the Discussion Group 9, ICME 11, Monterrey, 2008, S. 323-329.

Siller, H.-St. (2008). Informatics – a Subject Developing Out of Mathematics- A Review from 1970 to 2007. In Tzanakis, C. (Hrsg.): Conference Proceedings HPM 2008, Mexico City, 12 Seiten (CD).

 

BEITRÄGE IN (UNREFERIERTEN) SAMMELWERKEN

Siller, H.-St. (2008). Über die Bedeutung der grafischen Repräsentation beim Funktionalen Modellieren. In: Beiträge zum Mathematikunterricht, Hildesheim: franzbecker, 2008, S. 259-263.

Siller, H.-St.; Fuchs, K.; Vásárhelyi, É. (2008). Funktionales Modellieren mit einem Hand-Held. In: Beiträge zum Mathematikunterricht, Hildesheim: franzbecker, 2008, S. 267-271.

Siller, H.-St.; Greefrath, G. (2008). The concept of modelling in Mathematics and Informatics – Contradiction, Addendum or Similarity?. In Haapasalo, L.; Hrovecky, J. (Hrsg.): Essentials for Bringing Real-World Problems into Maths Education, CASIO Education Convention, Barcelona, 2008, S. 21-30.

Siller, H.-St. (2008). Workgroup-report: CASIO technology to create motivation and understanding in real life mathematics. In Haapasalo, L.; Hrovecky, J. (Hrsg.): Essentials for Bringing Real-World Problems into Maths Education, CASIO Education Convention, Barcelona, 2008, S. 40-43.

Imlinger, N.; Krell, M.; Blattner, Ch.; Siller, H.-St. (2008). “First Principles” for PAT – Using Autoscaled Data in Multivariate Reaction Analysis. In: Arbeitskreis Prozessanalytik in der GDCh-Fachgruppe Analytische Chemie, Tagungsband 4. Kolloquium, Basel, 2008, S. 35-36.

Siller, H.-St. (2008). Zwei Fächer, eine Idee – Funktionales Modellieren in Mathematik und Informatik. In: Didaktikhefte der ÖMG, Heft 41, 2008, S. 114-132.