2011

(MIT-)HERAUSGEBERSCHAFT

Vernetzte Mathematik – Mathematik vernetzen. Schriftenreihe des GDM-AK Vernetzung, Band 1, Köln: Aulis, 2011. Hrsg.: Brinkmann, A.; Maaß, J.; Siller, H.-St.

Unterrichts- und Methodenkonzepte. Materialien für einen realitätsbezogenen Mathematikunterricht, Band 16, Hildesheim: franzbecker, 2011. Hrsg.: Greefrath, G.; Maaß, J.; Siller, H.-St.

 

BEITRÄGE IN REFERIERTEN FACHZEITSCHRIFTEN

Referee-Prozess

Siller, H.-St. (2011). Mathematics and Eggs – Do Those Two Terms Have Something in Common?. In: SNE (Simulation News Europe): Emphasis: new approaches, applications and trends in modelling and simulation.

Siller, H.-St.; Maaß, J. (2011). Learning Mathematics or Losing Money – Betting as a topic for Mathematics Education. In: Teaching Mathematics and its Applications.

Referiert durch Herausgeber

Siller, H.-St. (2011). Standardisierte Prüfungen – Chance oder Hindernis für einen (sinnvollen) Computereinsatz? In: Praxis der Mathematik in der Schule, PM 39.

 

BEITRÄGE IN REFERIERTEN BÜCHERN/SAMMELWERKEN

Referee-Prozess

Greefrath, G.; Siller, H.-St.; Weitendorf, J. (2011). Modelling considering the influence of technology. In Kaiser, G.; Blum, W.; Borromeo Ferri, R.; Stillman, G. (Hrsg.): Trends in teaching and learning of mathematical modelling. 2011.

Siller, H.-St.; Kuntze, S.; Lerman, S.; Vogl, C. (2011). Modelling as a big idea in mathematics with significance for classroom instruction – how do pre-service teachers see it? In: In Kaiser, G. (ed.): Proceedings of the Sixth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, WG 6, verfügbar unter: http://www.cerme7.univ.rzeszow.pl/index.php?id=wg6 (21.06. 2011).

Kuntze, S.; Lerman, S.; Murphy, B.; Siller, H.-St.; Kurz-Milcke, E.; Winbourne, P. (2011). Professional knowledge related to big ideas in mathematics – an empirical study with pre-service teachers. In: CERME Proceedings WG 17. 2011.

Siller, H.-St. (2011). Modelling in classroom – ‘Classical Models’ (in Mathematics Education) and recent developments. In: Conference Proceedings of the 6th European Summer University on the history and epistemology in mathematics education. (CD).

Kuntze, S.; Lerman, S.; Murphy, B.; Siller, H.-St.; Kurz-Milcke, E.; Winbourne, P. (2011). Development of pre-service teachers’ knowledge related to big ideas in mathematics. In: PME Proceedings. 2011.

Siller, H.-St.; Kuntze, S.; Lerman, S.; Vogl, Ch. (2011). Modellieren als „Big Idea“ in Mathematik mit Bedeutung für den Mathematikunterricht – Ergebnisse einer Untersuchung mit Lehramtskandidat/innen. In: Wirksamkeit der Lehrer(innen)bildung Proceedings zur öfeb-Tagung 2011

Referiert durch Herausgeber

Siller, H.-St.; Maaß, J. (2011). Wetten im Mathematikunterricht – Förderung prozessbezogener Kompetenzen. In Bruder, R.; Eichler, A. (Hrsg.): ISTRON Band 15 – Materialien für einen realitätsbezogenen Mathematikunterricht. Hildesheim: franzbecker, S. 37-48.

Siller, H.-St. (2011). Modelling and Technology – Modelling in mathematics education meets new challenges. In O’Donoghue, J.; Maaß, J. (Hrsg.): Real-World Problems for Secondary School Students – Case studies. Rotterdam: Sense-Publisher.

Siller, H.-St.; Maaß, J. (2011). Mathematics and Eggs – Does it make sense?. In O’Donoghue, J.; Maaß, J. (Hrsg.): Real-World Problems for Secondary School Students – Case studies. Rotterdam: Sense-Publisher, 2011.

 

BEITRÄGE IN (UNREFERIERTEN) SAMMELWERKEN

Kompetenzorientierte standardisierte schriftliche Reifeprüfung Mathematik an AHS. In: Reifeprüfung Neu – Broschüre. bifie, 2011.

Kompetenzorientierte standardisierte schriftliche Reifeprüfung Mathematik an AHS. In: Abschlussprüfungen. bifie, 2011.